tomoki0kun’s diary

京都在住の現役大学生

今日のボヤキ 8/18

今日は「格差是正」に向けた小さな1歩の話題です。

大体の人は「格差」と聞くと、結構壮大な事を考えてしまいがちで是正には莫大な時間と資金と労力が必要だ!と思いがちではないでしょうか...?

あるいはジェンダーの平等の為には政府が法案を作って色々としなければならない!なんて考えていませんか?

クマのプーさんとピグレットのイラスト

 

スコットランドで15日、生理用品の無償提供を義務付ける法律が世界で初めて施行される。政府の14日付の発表によると、地方自治体と教育機関は生理用品を必要とする人全員への無償提供を義務付けられる。

 ショナ・ロビソン(Shona Robison)社会正義担当相は「生理用品の無償提供は、平等と尊厳に欠かせないものだ。生理用品を手に入れる上での経済的障壁を取り除く」と述べ、「世界で初めてこうした行動に出る政府となれることを誇りに思う」と語った。

https://www.afpbb.com/articles/-/3419121

 

月経カップブランド『Intimina』が市場調査会社『OnePoll』を通して2千人の女性にアンケートを行い、平均的な女性がタンポンとナプキンに費やす金額を算出した。

女性が生涯に生理用品に費やすお金は、月々1,450円、生殖期間(12~52歳)全体で約70万円だという。

これなら、アンケートに参加した女性の半数以上が「生理貧乏」を経験済みと答えたのにもうなずける。

また、回答者の60%は生理用品を月々の予算に計上しており、79%は生理用品を買うために他の何かを犠牲にしたり、生理用品なしで済ませたりした苦い経験がある。そして彼女たちの大半は、学校や職場で生理用品が無料で使えるよう国が制度を整えるべきと考えている。

「今回の調査結果を見る限り、多くの女性は生理用品が高すぎると感じています」と話すのは、『Intimina』のダネラ・ザガール。

「これが経済的な問題はもちろんのこと、精神的なストレスにもなり、健康問題や自尊心の欠如につながることも考えられます」

国や地域によっては、生理用品自体が手に入らないという問題もある。

「ここまで世界が経済的に発展しても、生理用品が入手できない女性は何十万人もいます」

 

いじめや格差の原因は大きな問題よりも小さな問題の蓄積によっておこるものです。男女性別が違うことでもこれだけの費用格差があり、日本円でこれだけの格差でも他の国ではもっと大きな貧富の差につながっているというのが事実としてあるわけです。

福祉国家と言うのはなにもお金を配ることだけが福祉政策ではないですし、こういった生活を支える物資での支給も消費者の大きな力となるのではないでしょうか。

 

 

English edition

 

Today's topic is one small step toward "correcting the disparity".

When most people hear the word "disparity," they tend to think of something quite grandiose and that it will take a great deal of time, money, and effort to correct it. It takes a lot of time, money, and effort to correct it...?

Or that the government has to make a bill and do a lot of other things to achieve gender equality! What do you think?

 

 

 

On the 15th, a law requiring the provision of free sanitary products will come into effect in Scotland, England, for the first time in the world. According to the government's announcement on the 14th, local authorities and educational institutions will be required to provide sanitary products free of charge to all those who need them.

 Free sanitary products are essential for equality and dignity," said Shona Robison, Minister of Social Justice. We are proud to be the first government in the world to take this action," she said.

https://www.afpbb.com/articles/-/3419121

 


The menstrual cup brand Intimina surveyed 2,000 women through market research firm OnePoll to calculate how much the average woman spends on tampons and sanitary pads.

The amount of money a woman spends on sanitary products during her lifetime is 1,450 yen per month, or about 700,000 yen for her entire reproductive period (12-52 years old).

This would explain why more than half of the women who participated in the survey said they had already experienced "period poverty.

Sixty percent of the respondents have included sanitary products in their monthly budgets, and 79% have had the bitter experience of sacrificing something else or going without in order to buy sanitary products. And the majority of these women believe that the government should set up a system to provide free sanitary products at schools and workplaces.

As far as we can tell from our survey, many women feel that sanitary products are too expensive," says Danella Zagal of Intimina, "and this is, of course, an economic issue.

'This can lead to financial problems, of course, but also to emotional stress, which can lead to health problems and lack of self-esteem.'

In some countries and regions, there is also the problem of the lack of access to sanitary products themselves.

Even though the world has developed economically to this point, there are still hundreds of thousands of women who do not have access to sanitary products."

 


Bullying and inequality are caused by the accumulation of smaller problems rather than larger ones. The fact is that even a disparity of this magnitude in terms of Japanese yen leads to a much larger disparity between rich and poor in other countries.

The welfare state is not only a welfare policy of handing out money, and I believe that the provision of goods to support daily life will also be a major source of strength for consumers.