tomoki0kun’s diary

京都在住の現役大学生

今日のボヤキ 9/12

最近自分たち当たりの年代を”Z世代”と呼ばれることをよく耳にするのではないでしょうか?SNSは近年加速しとどまるところを見せませんが、中でもYouTubeTikTokは大きく伸び市場規模も莫大なものになっています。

そんな中でもはやりの先駆けとなった”地球グミ”。これが伸びたわけとは....?

https://toyokeizai.net/articles/-/612286

 

インパクトのあるビジュアルと食感に関心を持つZ世代が多かったことが、大流行した理由の1つとして考えられます。ASMR動画で食感に興味を持ったり、中の真っ赤なソースを見て、「私も買ってみたい!」「食べてみたい!」と思う人が増えたようです。

また動画配信サービスのTikTokでは、「口で地球グミのパッケージを割る」動画がバズり、それを真似したいと思ったZ世代が多かったことも、地球グミが流行するきっかけとなったようです。

一方で韓国のSNSで流行し始めた当初は、地球グミは日本にはまだ輸入されておらず、希少性が高かったこともさらなる人気を呼びました。輸入されてからも販売数が少なかったため、希少性が低くなることはなく、ますます人気が高まっていき、一時期は入手困難にさえなっていました。

YouTubeTikTokでは、地球グミを食べる動画だけではなく、巨大地球グミや、地球グミを使ったロールアイスを作るなど、多くのアレンジ動画が投稿されています。このように、Z世代は既存の商品をアレンジして、オリジナル、かつユニークなものを作ることを得意としています。

 

流行には何かの法則があるのかもしれませんが、流行り廃りが激しく期限は長くても1ヶ月ほどと見ていいのではないでしょうか?

特にTikTokでは音源が1週間ほどで多くが変わっている現状です。

流行りに乗せるのは難しくないのかもしれませんが、その後1発屋で終わらず生き残れる割合はより一層厳しくなる一方ではないでしょうか?

 

 

English edition

 

SNS has been accelerating in recent years and shows no signs of slowing down, especially with the growth of YouTube and TikTok, which have become huge market players. The market size is enormous.

Among them, "Earth Gummies" have become a pioneer in the social networking market. What is the reason for this growth? ....?

 


https://toyokeizai.net/articles/-/612286

 


One of the reasons for the popularity of this product is that many Gen Zers were interested in the impactful visuals and texture of the product. I want to try it!" and "I want to try it!

Also, a video of a person "cracking open a package of Chikyu Gummi with his mouth" became a hit on the video distribution service TikTok, and many Gen Zers wanted to imitate it, which also seems to have triggered the popularity of Chikyu Gummi.

On the other hand, when they first became popular on SNS in Korea, Chikyu Gummi were not yet imported to Japan, and their scarcity also contributed to their popularity. Even after they were imported, the small number sold did not make them any less rare, and they became increasingly popular and even difficult to obtain for a time.

On YouTube and TikTok, not only videos of people eating Earth gummies, but also many videos of arrangements, such as giant Earth gummies and making rolled ice cream with Earth gummies, have been posted. In this way, Generation Z excels at arranging existing products to create something original and unique.

 


There may be some kind of rule for trends, but I think we can see that trends are very popular and have a deadline of about a month at most.

Especially with TikTok, many of the soundtracks change within a week or so.

It may not be difficult to catch a fad, but the percentage of those who can survive without becoming a one-hit wonder is getting tougher and tougher.