tomoki0kun’s diary

京都在住の現役大学生

今日のボヤキ2/28

今日のボヤキ2/28

今日のボヤキは、アフターコロナの日本の行方についてです。

日本は、海外でも評価が高く、様々な面から見ても長けていると考えられている。

なぜ、世界で日本が注目されているのでしょうか?

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https://forbesjapan.com/articles/detail/45884

 

アジア、欧米豪ともに1位は日本

中国、台湾、韓国、米国、英国、オーストラリアなど12地域計6139人に「次に海外旅行したい国・地域」について聞いたところ、アジア、欧米豪ともに日本がトップという結果だった。第1回調査(2020年6月実施)に引き続きアジアではトップを維持し(第1回56%→第2回67%)、欧米豪では順位・割合ともに上昇した(第1回2位24%→第2回1位36%)。

 

海外旅行の行き先として日本を訪問したい理由を居住エリア毎にみると、「食事の美味しさ」「清潔さ」「治安の良さ」はどの地域からも高く評価されていることがわかる。

 

新型コロナの影響により現地の往訪が困難な状況が続く中、外国人が自国で実施した「日本に関する活動」と「実施したことによる訪日意向の高まり」について調査した項目では、「食体験」「コンテンツ体験」「食品購入」などが多く実施されていることがわかる。しかし、これらの訪日意向の喚起に対する効果は相対的に低い。

 

日本はどの項目からみても人気であり、以前の記事で書いたような問題点はなく、「食体験」「コンテンツ体験」「食品購入」といった、日本独自の魅力を世界に上手く発信できている証だと考える。

この状態なら、観光業も持続可能なものになるだろう。

また、いかにして観光客のリピート率をあげるかもカギになってくるのではないかと考える。

 

 

English edition

 

Today's blurbs

Today's blurbs are about the whereabouts of After Corona Japan.

Japan is highly regarded overseas and is considered to be superior in many aspects.

Why is Japan attracting so much attention in the world?

https://forbesjapan.com/articles/detail/45884

 


Japan is No. 1 in both Asia and Europe/America/Australia

When a total of 6,139 respondents from 12 regions, including China, Taiwan, South Korea, the U.S., the U.K., and Australia, were asked about the country or region they would like to travel to next, Japan came out on top in both Asia and Europe/America/Australia. As in the first survey (conducted in June 2020), Japan maintained its top position in Asia (56% in the first survey to 67% in the second survey), while in Europe, the U.S. and Australia, both the ranking and percentage of respondents increased (from 24% in the second survey to 36% in the second survey).

 


Looking at the reasons for wanting to visit Japan as a destination for overseas travel by area of residence, it can be seen that "good food," "cleanliness," and "safety" were highly rated by all regions.

 


In the survey on "activities related to Japan" and "increase in intention to visit Japan as a result of activities" conducted by foreigners in their home countries amid the continuing difficulties in visiting local areas due to the impact of the new corona, "experiencing food," "experiencing contents," and "purchasing food" were the most popular activities. However, the effect of these on stimulating intention to visit Japan is relatively low.

 


Japan is popular in every category, and there are no problems as I wrote in my previous article. This is a proof that Japan is successfully communicating its unique attractions such as "food experience," "content experience," and "food purchase" to the world.

In this situation, tourism will be sustainable.

I also think that the key is how to increase the rate of repeat visits by tourists.